Wednesday 17 October 2012

向圣犹达宗徒诵

向圣犹达宗徒诵

啊,圣犹达宗徒及殉道者,德行伟大,灵迹丰富,耶稣基督的表亲,你是人们在急
需时向你呼求特殊助佑者的忠实代祷人。我由心灵深处投奔尔前,谦恭求你,凭天
主给你的大能协助我,现在我有急需的要求_______ (说出) 协助我吧,为报答你,
我将宏扬你的大名,并劝人呼求你。

天主经,圣母经,光荣颂三遍。圣犹达,请为我及为一众呼求你助佑者祈祷。阿们。

I was brought up in a catholic family.
Praying everyday is a very important practice in my daily life.
I came across this prayer in a prayer book <每日祈祷经文精选> my mum gave me few years back.
At first, I didn't pay too much attention to this prayer.
I said this prayer whenever I had a special petition.
Most of my prayers were answered following my prayer.
For some of the unanswered prayers, it somehow directed me towards the solutions over time.
Hence, I would like to share this to all of you especially those of you who experience hardships, obstacles, problems, and difficulties in life.
Say this prayer consistently with a faithful heart.  You will find peace.
I am sorry that I only have this prayer in Mandarin Version.
If any of you who finds the English Version, please share with me.
Thank you!

There is also another prayer that I pray everyday now with 向圣犹达宗徒诵:

向圣安当巴罗阿诵

圣安当诸圣中最温良慈善者之一,你热爱天主之火,高超的德行,对人的大爱德,
使你在世时,相称他拥有非凡的奇迹大能,你只一句话,奇迹乃出现。凡遭受困苦
者恳求你时,你就已等着说那句话。心酸苦难中向你倾诉的焦虑的祈祷,从不落空。
你同情悲哀忧伤的人;你恢复病人的健康,助人找回遗失之物。每当伤心者由心灵
深处向你呼号时,连死人你也使他复活,你在世时,样样都能做,就是不能对遭受
苦难忧伤者,没有恻隐心!想到这一点,我就胆敢地恳求你为我获取_______恩惠,
(求恩)
为俯允我这祈祷,可能需要灵迹,但你岂不是灵迹的圣者,当你在世时,只要你一
句话,最大的灵迹都完成了吗?
啊,善良慈悲的圣安当,你满怀恻隐之心,将我的祈祷,向那喜爱在你怀中留恋的
婴孩耶稣,轻轻耳语吧。
你只要说一声,我的祈祷,将获允准。啊,请说一句话吧,我将从心里时时感激你
不尽。阿们。


No comments:

Post a Comment